středa 13. května 2015

Martináč hrušňový

Muž šel sekat zahradu. Najednou volá: "Honem sem, honem sem, koukněte na toho velikého motýla!" No myslela jsem, že než dorazíme, bude pryč. Ale nebyl. Je to totiž motýl noční. Měli jsme strach, aby ho nezakousl pes, tak jsme ho přemístili jinam, kam pes nedosáhne. Jak se setmělo, odletěl. Byl veliký, nádherný, nikdy jsem nic takového neviděla. Měl rozpětí křídel tak 14-16 cm. Dětem se tak líbil, že se u nás doma večer kresíl motýl a i teď ho chtějí najít a vytisknout, ať si jeho obrázek mohou prohlížet. Vyskytuje se prý jen na Jižní Moravě a je velmi vzácný. Měla jsem radost, že jsem o něm na internetu našla nějaké informace. Ono totiž zadat do Goole jen motýl 16cm, to je dost skromná informace. Ale strejda Google nezklamal, našel :-)



 On ten motýl cákal velké množství nějaké šťávy, Jednička ho nakreslil i s tím :-D

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář, dělají mi radost a povzbuzují k dalším příspěvkům.