čtvrtek 26. února 2015

Chybějící slunce

Je to  znát na všech. Na lidech, přírodě, psovi. Chybí nám slunce. Už aby bylo jaro. Šedivo a deštivo všude okolo nás mě začíná ničit a je třeba nabít baterky. Když už to nejde tím sluncem, vylepšujeme si náladu alespoň dobrotama a pěknýma věcma.

Přidala jsem se k nadšencům receptu na těstoviny z jednoho hrnce. Ona vlastně celá ta stránka vypadá tak lákavě, že bych místy snědla celý monitor. To ale nejde, tak jsme snědli alespoň ty těstoviny.

 
 Po dlouhé době jsem zase oprášila starou dobrou Sandtnerku a udělala dětem dušenou mrkev s fazolkama. Zcela neomylně to byl hit týdne, děti je snědly rychlostí blesku, což se u nich moc nestává.

   

Je potřeba myslet i na pitný režim, i když nevím, jestli v tomto případě se to neřadí spíše k jídlu. V konvičce vpravo je čerstvé mléko z našeho kravína, uprostřed se dělá nový kefír z tibetské houby a vlevo v konvičce je už slitý hotový kefír. Tentokrát vyšel krásně hustý, skoro jako jogurt. Zítra ho rozmixuju s banánem, přidáme trochu medu a uděláme si s dětma vzpruhu do šedivého dne. A konvička na mléko (ta vpravo) je nová od mámy, mám z ní hroznou radost. Koupila si ji v sekáči, měla dvě. Byla uvnitř celá špinavá, taková ta zažraná špína, myčka s tím ani nehla. Takže klasika, zalít octem, nalít vroucí vodu, po pěti minutách vytřít štětkou na lahve a konvička se nádherně leskne. Jupí.



Od manželovy maminky jsme pro změnu dostali celou tuto krásnou keramickou sadu. Jelikož naše sada talířů ještě slouží, nechala jsem tuto jako záložní, ale hrnky i hrnečky s podtalířky a cukřenkou už slouží a dělají mi radost. Není nic lepšího než po ránu si zalít horkou kávu do nového hrnečku a z nové konvičky přilít mléko. Mňam.


 M1 hrozně rád kouká v televizi na Pana Hračičku. Miluje ho. Pořád něco vyrábí, stříhá, lepí, kreslí. Tady si ale nebyl jistý, jestli to zvládne a tak mě zapřáhl taky. Musela jsem...
Po troše improvizace náš maják i svítí.


 No a tady potěšení pro mě. Jarní výzdoba na našem stole. Chtěla jsem koupit malé narcisky, ale M1 rozhodl pro tuto květinku. Každý den i s M2 sledují jak rozkvétá, hlásí mi to jako první ranní věc a dělá jim radost (stejně jako mně).


Tak si taky udělejte nějakou tu radost dobrotou, pěknou věcí nebo prostě jen krásnou hudbou a třeba se toho jara pak dočkáme v duševní pohodě. My s dětma rádi "paříme" na něco fakt rychlého a v poslední době padla volba na Zakázané ovoce. Není to asi šálek kávy pro každého, ale nám se to líbí a jejich písničky jsou fakt "pařbitelné" - jak je nazývá M1. A to je hlavní.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář, dělají mi radost a povzbuzují k dalším příspěvkům.